måndag 11 april 2011

Inspelning: Vaggsång, I min säng

Det har varit väldigt roligt att göra en egen låt och att vi fått spela in den i studion på skolan.
Jag, Ida och Sara har skrivit en vaggvisa som handlar om att draken ligger i sin säng och blir bara sömnigare och sömnigare tills draken till slut somnar.

Innan låten kom till så skrev vi ner ord som vi förknippade med just vaggvisor.
Utefter orden gick var och en hem och funderade på en text och en melodi.
Utefter orden så kom jag på en melodi och en text.
Jag spelade in låten på min mobil för att komma ihåg den, sedan så spelade jag upp den för Ida och Sara
och de tyckte att den var bra. Efter hand så bearbetade vi texten tillsammans.
Efter det så spelade vi in låten på Idas mobil så att hon kunde visa låten för hennes bror som är en duktig gittarist. Ida och Idas bror lade till ackorden till låten så att vi sedan själva skulle kunna spela den.
När vi sedan skulle spela in låten så spelade alla tre gitarr och vi spelade även in ett regnrör.
Själva låten delade vi upp så att alla sjöng var sin vers och i refrengen sjöng vi alla tre. I refrengen så sjöng jag överstämman och Ida och Sara sjöng melodin.
Vi lade även in ett musikpussel från multimediabyrån så att låten skulle bli mer drömsk.

Här nedan kan ni lyssna på låten "I min säng" 







Texten till sången "I min säng" 


  1. Mina tankar blir till drömmar

När jag ligger ner och blundar

I min säng

I min säng

I min säng


  1. Och där utanför mitt fönster

Lyser  himlens alla stjärnor

Vid min säng

Vid min säng

Vid min säng


  1. Här i sängen får jag värme

Och jag känner också trygghet

I min säng

I min säng

I min säng


  1. Runt omkring mig är det tyst nu

Så jag hör inget knyst nu

I min säng

I min säng

I min säng


  1. Det är skönt att ha ett täcke

Och en kudde som ger värme

I min säng

I min säng

I min säng


  1. När jag nu börjat somna

Kommer drömmarna till mig

I min säng

I min säng

I min säng


  1. Men i djupaste sömnen

Så har drömmarna kommit

I min säng

I min säng

I min säng


  1. Och jag sover så sött nu

För jag känner mig trygg här

I min säng

I min säng

I min säng


  1. Och jag känner mig så lycklig

För jag ligger så skönt här

I min säng

I min säng

I min säng






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar